Informasjon

Ny hos Pip Stormote?

Om du ønsker å handle er det bare å trykke kjøp på de varene du ønsker å bestille i nettbutikken. Når du er ferdig med å finne varer, velger du «Vis handlekurv», for å gå videre til kassen, eller du kan trykke på handlekurv-ikonet oppe til høyre. Velg «Fortsett til kassen» eller «Oppdater handlekurv» hvis du vil fortsette å handle. I kassen kan du velge om du vil opprette en kundekonto hos oss, eller fortsette uten å gjøre dette. Du må fylle inn noe obligatorisk informasjon før du kan betale. Så trykker du på «Fortsett til PayPal» for å fullføre betalingen. Du vil få bekreftelse på mail så snart bestillingen har kommet inn.

Hvordan finne produktet?

Vi har mange forskjellige kategorier og underkategorier varene våre er plassert i. Om du vet hvilket produkt du leter etter kan du søke etter dette i søkefeltet. Da trykker du på forstørrelsesglasset i høyre hjørne, på toppen av siden. Megamenyen under «Nettbutikk» viser hvilke kategorier vi har. Her kan du velge deg en kategori å se gjennom og eventuelt filtrere etter pris.

Kostnader

Alle prisene står oppført inklusive mva.
Ved valg av henting selv hos oss tilkommer ingen ekstra gebyrer eller frakt. Kontakt oss gjerne for spørsmål vedrørende din bestilling.

Mer produktinformasjon

Vi jobber kontinuerlig med å oppdatere informasjonen til varene våre. Vi har mange produkter og noen ganger kan det skje at du trenger mer produktinfo enn det du kan finne på vår nettside. Ta gjerne kontakt med oss på mail eller telefon og vi vil hjelpe deg så godt vi kan. Ved registrering av nye produkter vil vi gjøre vårt beste for å få publisert så mye som mulig av den informasjonen som er tilgjengelig så raskt vi kan.

Ordrebekreftelse / E-post kvittering

Når kjøpet er gjennomført vil du motta en ordrebekreftelse på epost.

Vareutvalg

Dersom du er på jakt etter en vare du ikke finner på nettsiden vår, bør du ta kontakt med oss. Du kan enten ta en telefon, sende en e-post eller besøke oss i en av våre fysiske butikker.

 

Personvern og sikkerhet

Når du handler blir du bli bedt om å opplyse om navn, adresse, tlf. osv. for at du skal kunne gjennomføre handelen. Vi garanterer at denne informasjonen IKKE vil bli gitt til noen andre. Sensitiv informasjon vil ikke være tilgjengelig eller lagret hos oss. Nettsiden vår benytter informasjonskapsler, såkalt cookies, og vi behandler alle persondata ifølge lov om Personopplysninger.

Glemt passord

Har du vært så uheldig å glemme passordet ditt kan du trykke på linken «mistet passordet ditt?» under «logg inn» knappen.

Generell garanti

Dersom ikke annet er skriftlig avtalt, gjelder de generelle kjøps- og leveringsbetingelser.

Priser

Alle bestillinger og avtaler, bekreftede og ubekreftede, effektueres etter de på leveringsdagen gjeldende priser. Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og er inklusiv mva og miljøgebyr dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt og betalingskostnader (for eksempel oppkravs-gebyr). Det er ingen skjulte kostnader, og du får full oversikt over alle kostnader før du bestiller. For bedrifter og installatører som har egne rabatt-avtaler, ber vi om at bestilling sendes per e-post. Vi tar forbehold om trykkfeil på priser på nettsiden vår og kan i slike tilfeller korrigere ordren til faktisk utsalgspris. Ved eventuelle feil vil alltid kunden få beskjed.

Personvern og sikkerhet

Når du handler blir du bli bedt om å opplyse om navn, adresse, tlf. osv. for at du skal kunne gjennomføre handelen. Vi garanterer at denne informasjonen IKKE vil bli gitt til noen andre. Sensitiv informasjon vil ikke være tilgjengelig eller lagret hos astlandbruk.no. Nettsiden vår benytter informasjonskapsler, såkalt cookies, og vi behandler alle persondata ifølge lov om Personopplysninger.

Force Majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.

Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Postoppkrav

Dersom du velger postoppkrav som betaling, betaler du for varen når du henter denne ut på nærmeste postkontor eller post i butikk. Det vil bli lagt til et gebyr i kassen om du velger dette i tillegg til frakt.

Kredittkort; Visa, Mastercard

Om du vil betale for din handel med betalingskort, kan du velge å betale med Visa eller Mastercard når du kommer til kassen. PayEx er en betalingstjeneste på nett som man enkelt kan overføre fra eller betale med. Du trenger ikke å registrere deg, men kan enkelt betale med Visa eller MasterCard. Velger du denne løsningen blir du videresendt over en sikker forbindelse til Payex sine nettsider. Her legger du inn informasjon som behandles på en sikker og trygg måte. Pipstormote.no eller andre har ikke tilgang til denne informasjonen. Når betalingen er gjort vil du komme tilbake til våre nettsider hvor du får en bekreftelse på om alt er godkjent.

Priser

Alle bestillinger og avtaler, bekreftede og ubekreftede, effektueres etter de på leveringsdagen gjeldende priser. Alle priser på nettsiden står oppført inklusive mva.

Leveringstid

Har du bestilt varer vi har på lager så gjør vi så godt vi kan for å pakke og sende din ordre så fort som mulig! Vanligvis blir dette sendt dagen etter at vi har mottatt ordren, såfremt varen er tilgjengelig på lager. Utover det gjelder Posten/Bring sine leveringstider. For mer informasjon se www.bring.no.

Vi gjør vårt beste for å holde våre sider oppdaterte mot leveringstid og lagerstatus. Det vil likevel kunne skje uforutsette forsinkelser, at varen er utsolgt eller utgått hos leverandør. Om dette skulle oppstå, vil vi gi kunden beskjed så raskt som mulig. Er en vare utgått forbeholder vi oss retten til å annullere gjeldene varelinje helt eller delvis fra ordre.

Feil på adresse eller mottakernavn

Pakker som ikke hentes på ditt utleveringssted innen 14 dager blir returnert til oss. Du vil da bli belastet med et gebyr i tillegg til de reelle fraktkostnader på tur/retur vi har hatt på dette. Dette er for å dekke kostnadene vi har hatt med forsendelsen. Kunden selv er ansvarlig for at korrekt mail og telefonummer blir oppgitt ved bestilling for å motta hentemelding.

Angrerett / Avbestilling

Er du ikke fornøyd med varen?
Angrerett kan også benyttes ved å avbestille ordre helt eller delvis før varene er sendt fra oss. Du behøver ikke å informere oss om hvorfor du returnerer en vare, men vi setter pris på om du beskriver hvorfor, spesielt om dette kan hjelpe oss til å bli bedre.

Dersom angreretten omfatter ordren i sin helhet, tilbakeføres den totale ordresummen. Vi ber i dette tilfelle om at du oppgir kontonummer for refundering.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp, og gir fri angrerett innenfor 14 dager etter betaling.

Dersom du ønsker å avbestille en ordre som ennå ikke er sendt fra oss, kan du ringe oss eller sende en e-post hvor du spesifiserer om det gjelder din ordre i sin helhet eller hvilke varer du ønsker slettet fra bestillingen. Det påløper selvsagt ingen kostnader dersom avbestilling skjer før varene er sendt fra oss.

Garanti og Reklamasjon

– Produktet fungerer ikke, hva skal jeg gjøre?

Fortvil ikke. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg så godt vi kan.

Det gis full reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven for alle produkter vi selger. Det er minimum to års reklamasjonsrett på alle varer. For varer som er ment å vare lenger er reklamasjonsfristen fem år.

Transportskade

Kjøper har selv ansvar for å sjekke varen ved ankomst. Hvis varen er skadet er kjøper pliktig til å melde dette til oss så raskt som mulig.
Send oss din informasjon samt et digitalt bilde som viser problemet til pip@pipstormote.no

Adresser for retur

Pakker:
Finner du ikke returseddelen? Ta kontakt med oss så sender vi en ny.

Brev:
Pip Stormote AS
Boks 85

4096 Randaberg